вівторок, 16 квітня 2024 р.

17.04.2024. 7 клас. Працюємо дистанційно.

Реалізація алгоритмів з повторенням.

Вибір виду циклу при укладенні алгоритму.

Ресурси та матеріали уроку

Задачі уроку

# 1
Алгоритм Евкліда для знаходження найбільшого спільного дільника (НСД) двох натуральних чисел

  • стандартний: замінювати більше з чисел на їхню різницю доти, доки вони не стануть рівні; при цьому отримане значення і є НСД цих чисел;
  • модифікований: замінювати більше з чисел на залишок від поділу більшого на менше, поки цей залишок не дорівнюватиме нулю; при цьому друге число на останньому кроці і є НСД цих чисел.

#2
Є натуральне число N. Виведіть усі парні числа з діапазону 1..N, для яких квадрат цього числа завершується тією ж цифрою, якою завершується й це число.
Наприклад: 6 – 36; 10 – 100; 16 – 256,...

Задачі для роботи

  1. Знайти суму цифр деякого натурального числа N, введеного з клавіатури. Наприклад, для числа 123 виводиться сума 1+2+3=6.
  2. Обчислити та вивести на екран квадрати цілих чисел від a до b.
  3. Обчислити суму цілих чисел від a до b (a не більше b).
  4. Знайти найбільшу цифру запису натурального числа, введеного з клавіатури.
  5. Є ціле число, не менше 2. Виведіть його найбільший натуральний дільник, що не дорівнює цьому числу.
  6. Користувач вводить з клавіатури довільну кількість цілих чисел, введення закінчується нулем. Визначити, скільки отримано чисел, які кратні 3.
  7. Натуральне число називається числом Армстронга, якщо сума цифр числа, зведених до N-го степеня (де N – кількість цифр у числі) дорівнює самому числу. Наприклад, 153 = 13+ 53+ 33. Знайти усі трицифрові числа Армстронга.
  8. Написати програму, яка отримує з клавіатури натуральні числа a та b та виводить квадрати всіх натуральних чисел на відрізку [a;b]. Наприклад, якщо ввести 4 і 6, програма повинна вивести
    4*4=16
    5*5=25
    6*6=36
  9. Написати програму, яка отримує з клавіатури 10 чисел та обчислює їх суму та добуток.
  10. Користувач по одному вводить натуральні числа, які програма транслює на екран, попутно підраховуючи суму невід'ємних чисел із введених. Ознакою закінчення введення з боку користувача є введення числа "0", після чого програма повідомляє користувачеві суму введених невід'ємних чисел. Якщо сума стане більшою за деяке число N, програма повідомляє значення суми, додає, що втомилася, і завершує роботу.
  11. * Компанія бабусь поїхала мотоциклами на курси з комп'ютерної грамотності. Попереду на мотоциклах без глушника їхали дві бабусі, за нею - три, потім - п'ять, потім - вісім і т.д. Скільки бабусь їхало на заняття, якщо вражені пішоходи всього нарахували N рядів? Чи змогли бабусі зайняти всі місця у класі, якщо там стояло K рядів по M комп'ютерів у кожному? Скільки вільних місць залишилось у класі? (модель задачі)
  12. * Капітан Флінт з піратами викопав на безлюдному острові величезний скарб із старовинних золотих монет. Спочатку Флінт взяв собі найбільшу кількість монет, що не перевищувала половини скарбу, а решту віддав своїм розбійникам. Але на цю частину скарбу наклав лапу його заступник, який взяв, за прикладом начальника, не більше половини монет, а решту віддав підлеглим. Далі в кожній компанії, яка залишалася, знаходився старший, який забирав найбільшу кількість монет, яка не перевищувала половини залишку, і віддавав решту іншим. Скільки монет отримав останній розбійник, якщо всього було K розбійників та M монет? Чи були у команді розбійники, які не отримали нічого? (модель задачі)

Самостійне завдання

Написати коди для рощв’язання двох задач з допомогою циклів різних типів. Реалізувати коди в середодвищі програмування. Посилання на проекти здати через Клас.

Немає коментарів:

Дописати коментар