Принципи стиснення даних. Види стиснення. Резервне копіювання даних.
Стиснення та архівування даних: програми-архіватори, типи архівних файлів. Операції над архівами.
Матеріали та ресурси уроку
- відеоурок платформи ДистОсвіта (авт. О.Пасічник)
- підручники
- Інформатика 9 клас, авт. Рівкінд Й.Я.та ін. (2022), п. 1.2 стр. 15-22, п. 1.3 стр. 25-29
- Інформатика 9 клас, авт. Коршунова О.В., Завадський І.О. та ін. (2022), стр. 40-46
- Інформатика 9 клас, авт. Казанцева О., Стеценко І. (2022), § 5 стр.26-31
- допоміжні матеріали
- Стиснення та архівування даних Операції над архівами (#WinRar, #ПК)
- Робота із програмою 7-zip (#7-zip, #ПК)
- Робота з архіватором WinRAR в ОС Android (#WinRar, #смартфон)
- Файли ZIP на пристрої iPhone, iPad (#iOS)
Завдання уроку
(виконайте в текстовому файлі або від руки)
- побудуйте схему понять
- перегляньте відео та прочитайте запропоновані сторінки підручників
- випишіть поняття з теми, які помітили під час перегляду матеріалів
- побудуйте схему з цих понять
- експериментально перевірте твердження з відеоуроку про поступове погіршення якості зображень формату JPG після багаторазових збережень
- використайте файл зображення зі сторінки ДистОсвіти або довільний інший файл формату JPG, усі спроби зберігайте до однієї папки
- при кожному Зберегти як... додавайте номер спроби до імені файлу
- зробіть висновок за результатами перевірки
- експериментально перевірте, чи можна пересилати месенджерами зображення без втрати якості
- надішліть / отримайте файли, працюючи вдвох
- зберігайте ці файли до тієї ж папки
- зробіть висновки за результатами пересилання
- оберіть для папки, до якої зберігались результати, вид подання Таблиця, зробіть скриншот цієї папки
- докріпіть результати (схему / висновки та скриншот) до відповіді у Класі
Як передбачається оцінити успіх у виконанні завдання:
- з підручників та відеоуроку виписані больше половини понять теми – 1 бал,
виписані усі або майже усі поняття – ще 1 бал, - побудовано схему взаємозв’язків понять – 1 бал,
схема є достовірною, зв’язки подано правильно – ще 1 бал,
схема є повною – ще 1 бал, - є скриншот папки с JPG-файлами – 1 бал,
скриншот поданий у відображенні таблицею – ще 1 бал,
на скриншоті є вихідний JPG-файл – ще 1 бал, - на скриншоті подані 2-3 збережених версії вихідного файлу з завдання 2 – 1 бал,
показані 5-7 збережених версії вихідного файлу – ще 1 бал,
розміри останніх збережених версій майже не різняться – ще 1 бал,
зроблено висновки – ще 1 бал, - на скриншоті є JPG-файл, надісланий месеснджером (вайбер / телеграм) – 1 бал,
зроблено висновок – ще 1 бал.
Практикум "Архівування та розархівування даних"
- інструкція до роботи
- файли для роботи: онлайн-папка
Немає коментарів:
Дописати коментар