Алгоритми і програми з вкладеними циклами і розгалуженнями
Практикум “Складання проєктів, що містять розгалуження і цикли, у тому числі вкладені”.
Матеріали та ресурси уроку
- середовище програмування Scratch
- підручник Інформатика 6 клас, авт. Ривкінд Й.Я. та ін. (2023), с. 184-187, 190-197, 203-204, 212-213, 219-226
- презентація "Вкладені алгоримічні структури"
- плакат "Додавання розширення “Олівець” до груп інструментів середовища Scratch"
Завдання уроку
Розгляньте роботу готових проєктів, що запропоновані у завданнях. Відтворіть роботу окремих з них (за власним бажанням, з огляду на бажану кількість балів, що надаються за кожний проєкт). Зверніть увагу на зауваження до завдань.
Завдання 1. Сир у лабіринті.
Керуй мишею кнопками керування курсором. Допоможи миші дістатися сиру. Стережися торкань до кота та стінок лабіринту.
- Кожен з трьох спрайтів має свою поведінку: зникати при торканні / переміщуватись незалежно від керування / в разі торкання до кольорових ліній або іншого спрайту повертатися на вихідну позицію.
- Спрайт-сир можна замінити на іншу довільну їжу або завантажити з Інтернету як PNG-файл з прозорим фоном.
Завдання 2. Нагодувати бабку.
Бабка летить до курсору / до місця торкання сенсорного екрану. Нагодуй бабку метеликами.
- метелики переміщуються екраном, відштовхуючись від меж сцени;
- після торкання бабка "з’їдає" метелика, той на певний час приховується, потім з’являється в іншій точці сцени;
- на початку бабка має лише 25% свого розміру, з кожним "з’їденим" метеликом збільшується на 5 одиниць;
- вважається, що бабку нагодували, коли її розмір збільшився до 100%;
- після того, як бабка сповіщає, що вона більше не може їсти, гра зупиняється, метелики зникають зі сцени.
Завдання 3. Спіральні візерунки.
На замовлення користувача спрайт малює одноколірний / різнокольоровий візерунок, повторюючи задану кількість елементарних прямокутних спіралей.
- кількість елементів візерунка визначається змінною в діапазоні від 1 до 10;
- розміри спіралі змінювати не передбачається;
- кольори візерунка визначає змінна, що набуває значень 0 (одноколірний візерунок) або 1 (різнокольоровий);
- якщо малюнок наближається до межі сцени, користувач має отримати відповідне сповіщення, а малювання нового елемента візерунка має й не починатися.
Як передбачається оцінювати успіх у складанні проєктів:
- "Сир у лабіринті" – 8 балів (з ПК), 12 балів (смартфон);
- "Нагодувати бабку" – 10 балів (ПК), 12 балів (смартфон);
- "Спіральні візерунки" – 12 балів (незалежно від пристрою).
Немає коментарів:
Дописати коментар