понеділок, 2 грудня 2024 р.

03.12.2024. 5 клас.

Критичне оцінювання медіатекстів.

Матеріали та ресурси уроку

До початку обговорення:


TED-Ed: як обирати новини?

DeepFake та ШІ разом введуть в оману УСІХ

Ця пожежа в автівці – несправжня (відео згенеровано Unreal Engine 5)

Підручники:

Пригадаємо:

  • факт – твердження, правдивість якого можна перевірити (наприклад, за допомогою доказів чи спостережень);
  • судження – твердження, що містить думку або точку зору, яка не обов’язково є правдивою для всіх;
    • судження відображує наявність або відсутність у предметів деяких властивостей, ознак чи зв'язків,
    • кожне судження завжди подається реченням, але не будь-яке речення є судженням,
    • головною відмінністю судження є те, що воно або затверджує щось, або заперечує,
    • судження може бути істинним (правильно відображає реальність, відповідає дійсності) або хибним (не відповідає дійсності, не відображає реально існуючі відносини чи стан)
  • фейк – неправдива інформація, створена, щоб ввести в оману або обманути;
  • помилка – це випадкове неправильне твердження, яке сталося без наміру обманути;
    • відмінність між помилкою та фейком: помилку визнають, якщо на неї вказати, а фейк часто намагаються виправдати новими вигадками;
    • як зрозуміти різницю: ставити уточнювальні запитання, перевіряти твердження і шукати докази.

Інфографіка:

Ресурси для перевірок:

  • PR-CY – безкоштовний аудит сайту, перевірка на релевантність запиту,
  • WhoIs – кому належить ресурс,
  • Webmii – пошук згадування імені людини на інтернет-ресурсах,
  • TinEye – зворотний пошук зображення,
  • Google Об’єктив – пошук Google за зображенням,
  • Youtube DataViewer – перевірка відео на оригінальність (відсутність монтажу кадрів окремих подій),
  • Scamadviser – перевірка сайту на "надійність" (попередження про шахраїв, опис видів шахрайства),
  • IsItPhishing – оцінювання вказаної адреси (url) у режимі реального часу
  • Virus total – перевірка ресурсів (файли, посилання, ip-адреси або домени) на віруси без встановлення додаткового програмного забезпечення.

Додатково варто переглянути:

Завдання уроку

  • прочитайте / перегляньте запропоновані сторінки підручників,
  • зазирніть до вебсторінок, що запропоновані як додаткові,
  • випробуйте роботу кількох ресурсів для перевірок на знайомих вебсторінках,
  • виконайте завдання у шаблоні, отримане через Клас (дивитись текст завдання),
  • здайте завдання через Клас.

Немає коментарів:

Дописати коментар