Реалізація алгоритмів з повторенням.
Вибір виду циклу при укладенні алгоритму.
Ресурси та матеріали уроку
- середовище програмування
- підручники
- презентація "Повторення у Python", слайд 5
- інфографіка "Цикл for"
- плакат "Пропуск кроку та достроковий вихід з циклу у Python"
- Програмування на Python (ДистОсвіта)
- Відеокоментар "Цикл for у Python у прикладах".
Задачі уроку
# 1
Алгоритм Евкліда для знаходження найбільшого спільного дільника (НСД) двох натуральних чисел
- стандартний: замінювати більше з чисел на їхню різницю доти, доки вони не стануть рівні; при цьому отримане значення і є НСД цих чисел;
- модифікований: замінювати більше з чисел на залишок від поділу більшого на менше, поки цей залишок не дорівнюватиме нулю; при цьому друге число на останньому кроці і є НСД цих чисел.
#2
Є натуральне число N. Виведіть усі парні числа з діапазону 1..N, для яких квадрат цього числа завершується тією ж цифрою, якою завершується й це число.
Наприклад: 6 – 36; 10 – 100; 16 – 256,...
Задачі для роботи
- Знайти суму цифр деякого натурального числа N, введеного з клавіатури. Наприклад, для числа 123 виводиться сума 1+2+3=6.
- Обчислити та вивести на екран квадрати цілих чисел від a до b.
- Обчислити суму цілих чисел від a до b (a не більше b).
- Знайти найбільшу цифру запису натурального числа, введеного з клавіатури.
- Є ціле число, не менше 2. Виведіть його найбільший натуральний дільник, що не дорівнює цьому числу.
- Користувач вводить з клавіатури довільну кількість цілих чисел, введення закінчується нулем. Визначити, скільки отримано чисел, які кратні 3.
- Натуральне число називається числом Армстронга, якщо сума цифр числа, зведених до N-го степеня (де N – кількість цифр у числі) дорівнює самому числу. Наприклад, 153 = 13+ 53+ 33. Знайти усі трицифрові числа Армстронга.
- Написати програму, яка отримує з клавіатури натуральні числа a та b та виводить квадрати всіх натуральних чисел на відрізку [a;b]. Наприклад, якщо ввести 4 і 6, програма повинна вивести
4*4=16
5*5=25
6*6=36 - Написати програму, яка отримує з клавіатури 10 чисел та обчислює їх суму та добуток.
- Користувач по одному вводить натуральні числа, які програма транслює на екран, попутно підраховуючи суму невід'ємних чисел із введених. Ознакою закінчення введення з боку користувача є введення числа "0", після чого програма повідомляє користувачеві суму введених невід'ємних чисел. Якщо сума стане більшою за деяке число N, програма повідомляє значення суми, додає, що втомилася, і завершує роботу.
- * Компанія бабусь поїхала мотоциклами на курси з комп'ютерної грамотності. Попереду на мотоциклах без глушника їхали дві бабусі, за нею - три, потім - п'ять, потім - вісім і т.д. Скільки бабусь їхало на заняття, якщо вражені пішоходи всього нарахували N рядів? Чи змогли бабусі зайняти всі місця у класі, якщо там стояло K рядів по M комп'ютерів у кожному? Скільки вільних місць залишилось у класі? (модель задачі)
- * Капітан Флінт з піратами викопав на безлюдному острові величезний скарб із старовинних золотих монет. Спочатку Флінт взяв собі найбільшу кількість монет, що не перевищувала половини скарбу, а решту віддав своїм розбійникам. Але на цю частину скарбу наклав лапу його заступник, який взяв, за прикладом начальника, не більше половини монет, а решту віддав підлеглим. Далі в кожній компанії, яка залишалася, знаходився старший, який забирав найбільшу кількість монет, яка не перевищувала половини залишку, і віддавав решту іншим. Скільки монет отримав останній розбійник, якщо всього було K розбійників та M монет? Чи були у команді розбійники, які не отримали нічого? (модель задачі)
Самостійне завдання
Написати коди для рощв’язання двох задач з допомогою циклів різних типів. Реалізувати коди в середодвищі програмування. Посилання на проекти здати через Клас.
Немає коментарів:
Дописати коментар